JellyPages.com

Sunday 4 August 2013

Survival Diri , travelog Siswa

Mendaftar diri sebagai pelajar senior dan status rayuan kolej sedikit sebanyak memberikan adrenalin untuk menghabiskan sisa pengajian diplomaku dibumi dungun , yang telah ku jejak hampir tak sedar sudah 3 tahun

Dan juga tak disangka penginapan terakhirku di dungun ialah kolej redang, dan sememangnya sinonim dengan pelajar pelajar baru, apapun sejurus mendaftar aku diberi bilik level tiga ,masih belum tahu status roomatesku yang bakal menghuni bilik tersebut. 

Pada mulanya sedikit hampa kerna jauh tersasar dari rakan rakanku ,kerna sebahagian dari mereka ditempatkan di perhentian dan duyung, namun alhamdulillah masih diberi peluang utkku menetap di kolej, 
bilik yang ku huni itu agak sunyi , dan akhirnya bertemu dengan roomate pertama ku ,yang juga merupakan junior ku disekolah dan kami sama2 menjadi pengawas , sungguh tak sangka ketemu walaupun dia tak ingat aku mungkin status aku yang baru berpindah sekolah ketika itu,

Dipendekkan cerita,berada di redang membataskan waktu dan jarak utk aku berulang alik jika ada program dan meeting dan sebagainya ,lalu ku putuskan utk membawa motor. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar,permohonanku diluluskan . Kemudian bermulalah perjalananku sebagai penghuni redang, yang ku rasakan suasananya hidup dengan kehadiran adik adik baru ,dan menemukan aku juga dengan sahabat tahfizku di panglima. Riuh rendah suara junior menghiasi irama alam di redang.

Setelah berminggu ,baru ku sedar, roomatesku tak menetap di bilik masing masing, hanya aku berdua dengan juniorku,

Itulah situasinya, hingga berbulan bulan, dan satu satunya roomate ku finally ,join kawan kawan dia yang lain.

 Dan akhirnya tinggal aku seorang diri, tidur,bangun,study,makan, just alone, talk to myself
agak sukar sebenarnya, dugaan untuk study, bangun nak pergi class, memang struggle utk quiz and tests

Alhamdulillah pabila kita ingatkan Allah, Allah pasti bersama kita, namun hidup diluar bilik tak terasa susah kerna aku punya sahabat di perhentian dan duyung

bersambung...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...