JellyPages.com

Sunday 4 August 2013

Next DEstination : Bachelor of Administrative Science (Hons)

Alhamdulillah seperti selalu , syukur atas segala nikmat yang diberikan olehNya, Allah Yang Maha Pemberi.

Debaran dan yang ditunggu telah berlalu hehe , keputusan ke degree telah diketahui pada 19 Julai 2013 tarikh yang menjadi kenangan hidup dan telah diceritakan pada entry yang lepas kalau korang bacalah haha .
Setelah hampir 3 tahun bertarung,bertahan di uitm dungun pelbagai kenangan diukir di sana walaupun tak famous kat sana hahaha. Untuk yang belum mengenali sebelum ini aku mengambil jurusan diploma pentadbiran awam yang umum kos ini pada asalnya 3 tahun dan telah disingkatkan kepada 2 tahun setengah
yang mana merangkumi subjek ctu,bel,pad iaitu public admin,economy,account,law, and many more.
Kepada mana mana yang berminat dengan sejarah atau membaca anda disarankan untuk mengambil kos ini , namun jika anda berasal dari jurusan sains jangan takut kos ini salah satu peluang terbaik anda walaupun tidak punya basic account or economy .

Okay next haha : Sarjana Muda Sains Pentadbiran        
                           (Kepujian)
                           Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian  
                           Polisi UiTM Shah Alam

Mungkin ada yang resah dan keliru apabila mendapat tawaran ini, terfikir apa benefit dan advantages apabila terjebak dengan course ini bukan ?

disini ada sedikit imbasan buat anda : 


Programme Information

The Bachelor of Administrative Science (Honours), acronym BAS (Hons), is a 3 year programme which prepares graduates for employment in the public and private sectors. The programme is a creative and unique blend of the knowledge and skills needed to thrive in these sectors. Strategic management, people management and technology management underpin the programme. With a multidisciplinary focus, administration bias and a global orientation, the programme provides the students with a healty mix of knowledge base that is a sine qua non for employment in the new millennium. The students can further deepen their knowledge and hone their skills by choosing from a range of elective to match their own preference and career plans.

The programme is offered in the Shah Alam, Sarawak, Sabah, Melaka, Kedah and Terengganu will be offered in other UiTM campuses in the near future.


dan course ini mendedahkan tentang currents issues,poltics,our goverment, anda the administration handled by them yang akan beri peluang untuk kita concern dengan apa yang berlaku dalam or luar negara. 
Peluang pekerjaan focus on goverment sector compared to bachelor of corporate admin more to private sector. Nak jadi pegawai tadbir diplomat (PTD) bolehlah apply by this added value for this course. 

Memandangkan aku dari penerapan diploma akhir uitm dan ke degree uitm , okay teruja nak bagitahu haha,
kami terus ke semester 3 kerana boleh transfer credit dari dip. Ini yang menariknya hehe so jimatlah masa for one year kan , jadi tempoh masa matang for me is 2 tahun to finish my degree. 

here the course outline : 
                                         Subject :    Part 1 till Part 2
                                      Subject : Part 3 till Part 6

Yang tengah pening lagi macam mana course ini dan apa semua jangan risau ,try dulu belum cuba belum tahu kan,dah masuk mesti suka hahaa promote sikit 

walaupun suka,gembira tapi pada masa yang sama eden poning juga shah alam tuh dah lah kampus besar silap silap mau sesat hahaha satu lagi jauh dengan family dan shah alam hanya kampus transit kami dan kampus tetap kami adalah seremban 3 yang akan dibuka tidak lama lagi

sekian dari kami , kawe ,ambo ,ceq,
hahaha

selamat berpuasa dan salam kemaafan. 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...